Goochelvoorstelling


Goochelvoorstelling “podium”


Omschrijving:
 een interactieve goochelvoorstelling die geheel gericht is op de belevingswereld van kinderen. Met de nadruk op interactief; de kinderen doen actief mee met de trucs. 
Geschikt voor:
 grote groep kinderen
Leeftijd: vanaf 4 jaar oud
Leuk voor: basisschool (ook speciaal onderwijs), stichting, (sport)vereniging, bibliotheek, scouting, theater, jeugdclub of kindervakantieweek.
Tijdsduur: 45-55 minuten
Eisen: minimaal een speelruimte van 3 bij 2 meter
Prijs: op aanvraag

Goochelvoorstelling “huiskamer”


De goochelvoorstelling is tevens voor particulieren te boeken.
Omschrijving: een interactieve goochelvoorstelling die geheel gericht is op de belevingswereld van kinderen. Met de nadruk op interactief; de kinderen doen actief mee met de trucs.
Geschikt voor: kleine groep kinderen
Leeftijd: vanaf 4 jaar oud
Leuk voor: feest, kinderverjaardag, communiefeest of themafeest
Tijdsduur: 45-55 minuten
Prijs: op aanvraag

kijk eens bij “reacties” wat anderen van mij vinden..


“Ik moet huilen van het lachen..”, Evi, 9 jaar

Speciaal voor kinderfeestjes:

–  Leuk voor kinderen vanaf 4 jaar: Goochelvoorstelling “huiskamer” + 45 minuten ballonfiguren

–  Leuk voor kinderen vanaf 8 jaar: Goochelvoorstelling “huiskamer” + 45 minuten goochelworkshop

 

goochelaar dries goochelen goochelvoorstelling 9

Waarom kan goochelen, meer dan wat dan ook, kinderen zo boeien?

Kinderen geloven in magie. Kinderen geloven in een wereld waar alles kan, een wereld zonder grenzen. Kinderen geloven dat ze door ergens aan te denken of door iets te doen, invloed kunnen uitoefenen op iets waar ze geen vat op hebben (magisch denken). Voorbeeld: een kind kan blazen naar de wolken omdat het denkt dat het hierdoor mooi weer zal worden. De goochelshow speelt hier op in. Er gebeurt iets wat eigenlijk niet kan. Maar door middel van een “toverspreuk” of een bepaalde handeling van het kind (bijvoorbeeld ergens tegen aan blazen) wordt het onmogelijke mogelijk.

goochelaar Dries bij theater de blauwe kei 1 goochelaar Dries bij theater de blauwe kei 2

Kinderen praten tegen hun pop of knuffel en doen net alsof deze leeft (animistisch denken). Animistisch denken wil zeggen dat kinderen menselijke eigenschappen geven aan dieren, planten en dingen. Een pop kan praten en een boom is blij. In deze denkbeeldige wereld is alles mogelijk. Tijdens de goochelvoorstelling is ook alles mogelijk. Nu niet in de fantasie van het kind maar in het ”echt”. Een getekend gezicht op een tekenbord komt tot ”leven”. Een ”echte” muis doet een truc.

 ”Dries is een beetje gek”, Fenne, 5 jaar

Wat maakt deze goochelvoorstelling zo goed?

Kinderen leven in een wereld van volwassenen en hebben vaak het gevoel van “ik kan niet”. Volwassenen weten dingen die ze niet weten. Volwassenen kunnen dingen die ze niet kunnen. Tijdens het goocheloptreden weten de kinderen dingen die ik als volwassene niet weet.  Een aantal trucs mislukken tijdens de goochelvoorstelling. Met behulp van de kinderen gaan die trucs goed. Op deze manier krijgen de kinderen een gevoel van “ik kan”.

Kinderen willen niet alleen passief naar de trucs kijken maar willen actief meedoen en betrokken worden. Daarom zit de goochelvoorstelling vol met interactie, humor en onverwachte momenten. De trucs doe ik voor en samen met de kinderen. Kinderen mogen assisteren bij de goochelact en worden bij de trucs betrokken.

E19 E25

De voorwerpen waar ik mee goochel herkennen de kinderen uit hun omgeving (dit zijn bijvoorbeeld  een zakdoek of een kleurboek). Kinderen weten uit eigen ervaring welke eigenschappen deze voorwerpen hebben. Herkenning is voor kinderen erg belangrijk. Kinderen weten dat als je een beker met water op de kop houdt, het water uit de beker valt. Maar wat nu als het water niet uit deze beker valt als deze op de kop wordt gehouden?

 “Kun je onze juf wegtoveren?” Tom, 7 jaar

Neem contact op voor meer informatie of beschikbaarheid: